אחת מתוכניות הדגל של התכנית הארצית עיר ללא אלימות היא "מדריך מוגנות". תפקידו של מדריך המוגנות הוא לשמש כמבוגר משמעותי הנמצא במרחב הבלתי פורמלי של בית הספר, כלומר באותן הפינות אליהן המורים אינם מגיעים; ליד הקיוסק, ליד הנחל ובכל מקום בו יכולות להיווצר סיטואציות פוגעניות. בהיותו עֵד לתקריות שכאלו, מתפקידו של מדריך המוגנות למגר אותן, לערב בעת הצורך את גורמי הטיפול והמקצוע הרלוונטיים, ולאתר תופעות של אלימות אליהן יש צורך להתייחס ברמה המערכתית. הוא איננו איש טיפול, אמנם, אך בכלים הלא-פורמאליים העומדים לרשותו, ביכולתו לעצור התנהגויות בלתי רצויות ולהעביר את המידע אל הגורמים המתאימים.
מדריכי מוגנות נמצאים בבית הספר ויוצרים קשרים בינאישיים עם התלמידים. במסגרת הקשר האישי שנוצר במהלך מפגשים עם התלמידים, הם מקפידים לשדר לתלמידים כי אם הם חווים מצוקה מכל סוג שהוא, אם מפעילים עליהם לחץ, אם הם חווים אלימות, או שמא מישהו פרסם עליהם דבר מה פוגעני ברשת, אזי הם מוזמנים לפנות אליהם לבקשת עזרה.
בהגדרתו המקורית, מתמקד 'מדריך המוגנות' בעיקר באינטראקציה שבין התלמידים לבין עצמם, אולם מטבע הדברים הם גם גולשים לכלל היחסים של הילדים עם העולם הסובב אותם, ונותנים להם פתח לשיתוף בגובה העיניים של רגשות ומאורעות מחייהם.
בנוסף עושים מאמצים ניכרים לקחת חלק בכמה שיותר פעילויות חברתיות שמקיים בית הספר, כגון: סיורים, טיולים, סדנאות ומפגשים. בחופשים מצטרפים למחלקת החינוך הבלתי פורמאלי, ומתלווים לכל פעילויות המועצה. המפגש המתמשך שלהם עם התלמידים גם מחוץ למסגרת הבית ספרית, רק מעצים את ההיכרות הבלתי אמצעית עמם.
במסגרת התוכנית 'מועצה ללא אלימות', מפעילים בבית הספר גם את סדנאות 'אס.או.אס. אלימות', ו'מצמיחים', שמטרתן העלאת המודעות לנושא הבריונות ברשת, התמודדות עם התנהגות אנטי חברתית אלימה או עם שיח אלים בכיתה, בהנחייתם של מנחים מקצועיים המעודדים את הילדים לשתף במתרחש בסביבתם החברתית, ולהציע דרכים לשיפור האווירה.